GENEVA
polish english deutsch

Handel

Po ponad dwóch dekadach intensywnego rozwoju, rynek handlowy w Polsce osiąga swoją dojrzałość. Klienci mają do wyboru szeroki wachlarz formatów handlowych, od hipermarketów przez galerie handlowe, retail parki, centra outletowe po formaty typu convenience centre. Coraz mniejsze miasta aspirują do posiadania galerii i parków handlowych. W miarę nasycania się większych rynków zarówno developerzy jak i sieci handlowe coraz śmielej patrzą nawet na te małe miejscowości. Duże galerie konkurując o klientów wciąż uatrakcyjniają swoją ofertę i starają się pozyskać sieci handlowe dotąd nieobecne w Polsce. Mniejsze obiekty szukają swojego miejsca na rynku starając się bardzo precyzyjnie odpowiadać na potrzeby lokalnych społeczności. Wśród sieci handlowych szczególnie mocno reprezentowane są marki dyskontowe, kosztem marek typu premium. Należy jednak spodziewać się, że tendencja ta może zostać zahamowana w miarę wzrostu średniego stopnia zamożności obywateli. Warto zauważyć, że obok szeregu marek zagranicznych obecnych na polskim rynku, udało się stworzyć od podstaw kilkadziesiąt dużych sieci handlowych. Część z nich podejmuje z sukcesem ekspansję zagraniczną – na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, a także Zachodniej.

nasi Klienci